úterý 7. ledna 2014

Fotovýlet do Říma

Rozhodla jsem se s Vámi chvíli brouzdat událostmi již minulými, a proto přináším krátkou reportáž z letní dovolené v Římě.


Cestu do Říma jsem už dlouhou dobu plánovala. Když se mi k tomu naskytla příležitost a cena letenek konečně malinko klesla, neváhala jsem ani chvíli. Samozřejmě jsem se těšila především na focení římských uliček a zákoutí. 



Na první prohlídku Říma jsem se dostala až v podvečer…západ slunce nad Římem si opravdu nenechte ujít, protože je to prostě nádhera!


  Západ slunce se vám zaručeně bude líbit, co vás ale určitě ohromí, bude atmosféra nočního Říma. Spousta otevřených obchůdků, pouličních prodejců a jako bonus jsou ty největší památky skvěle osvětleny. Co víc si oko fotografky vycvičené na světlo může přát :)











Druhý den byla na řadě návštěva Vatikánu - státu ve státě, místa, kde jsem potkala papeže Františka
(i když jen při kázání z okna). Místa, které mě uchvátilo především díky bazilice sv. Petra. Bazilice tak fotogenické, že jsem v ní strávila větší část dne.

Když už jsem všechny kouty baziliky prošla a ty nejhezčí vyfotila, tak jsem nakonec investovala i do vstupu na kopuli. Pěšky jsem vyšla všechny schody (a že jich tam bylo!), ale ihned při pohledu do dáli jsem přestala litovat své unavené nohy a nechala jsem se unášet úžasným výhledem na celý Řím (a taky davem turistů, kteří vás tlačí z místa, abyste jen tak nestáli :) ).

Jedno doporučení pro cestovatele - Pokud plánujete návštěvu kopule, určitě nevolte dražší variantu, kdy pojedete výtahem, ten totiž končí v prvním patře a pak stejně musíte po svých.
 


Po projití téměř celého Říma (po překročení bludného kamene i velké části periferie) už zbývalo jen nakoupit suvenýry, sbalit si foťák, nasednout na letadlo a se slzou v oku zamávat Římu z letadla.


   

Návštěvu Říma vřele doporučuji, ať už s foťákem nebo bez něj.
Další fotky najdete na mých stránkách: http://magdalenaphotography.cz/
nebo na facebooku: https://www.facebook.com/MagdalenaPhoto

Žádné komentáře:

Okomentovat